Direktlänk till inlägg 11 oktober 2008
jag har som dom flesta andra haft väldigt många lärare, i 1-6 hade man inte så många lärare då hade man samma lärare i dom flesta ämnena men när man kom hägre upp, till högstadiet och gymnasiet så fick man olika lärare i varje ämne. Själv tycker jag det var både bra och dåligt, det var dåligt eftersom man kunde inte skapa lika bra kontakt med sina lärare eftersom man inte hade dom så många gånger i veckan.
Här vill jag att det ska bli en liten diskussion om hur lrare ska göra för att dom ska vara bra, och vad gör dom som är mindre bra?
Själv tycker jag att läraren ska:
1: Vara social och trevlig
2: Bör vara medveten om att man har många andra ämnen och mycket att göra, i vissa fall kunna flytta fram exempel ett prov eller en inlämning för att klassen har mycket andra prov.
3: Bör på ett enkelt sätt förklara vad man ska kunna till proven för att få G, VG eller MVG
Fyller en lärare upp dessa krav så tycker jag det är en bra lärare, jag har haft ett par sådana lärare och det är jag glad för.
Hur tycker du lärare ska vara? Kommentera gärna!
Alla har gått skolan till och med 9:onde klass, i all fall ska alla ha gjort det. Med åren blir det svårare och svårare och mer att göra. När jag för många år sedan gick i grundskolan tyckte jag det var roligt fram till kankse 7:e klass. Då började d...
Hur ska man egentliegn plugga för att få MVG? Många personer nöjer sig med ett G föra att dom inte vet Hur man ska göra för att få MVG, kankse har dom kapacitet till ett MVG men vet inte teknikerna. Här kommer mina tips: 1: Plugga på det läraren ...
Hej och välkommen till denna bloggen! Här kommer jag skriva om skolan, hur den är, pluggtips, skolmaten, ha omröstningar m.m. Skapa gärna diskussion genom att lägga kommentarer. Jag tänkte började med skolmaten: Skolmaten i Sverige kostar ca 6 kr...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 | 12 |
|||
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
|||
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
|||
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|||||
|